Coraz więcej firm zajmujących się sprzedażą produktów czy usług stawia na telefoniczny kontakt z klientem. Jakie są tego plusy i dlaczego warto inwestować w telefoniczny dział sprzedaży zajmujący się generowaniem leadów?

Pozyskiwanie klientów to podstawa działalności wielu projektów. Poza stałymi klientami oraz tymi, którzy są obsługiwani podczas sprzedaży bezpośredniej, czyli twarzą w twarz, coraz więcej firm stawia na rozwój sprzedaży poprze kontakt telefoniczny. Generowanie leadów sprzedażowych to jedna z wielu usług, które w swojej ofercie mają firmy, zajmujące się kontaktem telefonicznym. Dzięki temu działy handlowe mogą skupić się na realizowaniu planów sprzedażowych, a dostarczone przez call center leady poprawiają wyniki i gwarantują sukces.

Zewnętrzne call center

Zamiast poświęcać czas na zgłębienie tajników call center, warto skorzystać z firmy, która od lat działa w tej dziedzinie. Lata doświadczenia pozwalają nie tylko zapewnić telefoniczny kontakt na wysokim poziomie, ale także gwarantują wysoką skuteczność tych działań. Wykwalifikowani pracownicy infolinii bardzo dobrze radzą sobie nie tylko z sprzedażą ale mają także wysoki poziom jakości obsługi. Bo sprzedaż to nie tylko zawarcie transakcji, ale patrzenie długofalowe, dzięki któremu klient będzie chciał wrócić.

Na czym polega generowanie leadów?

Generowanie leadów polega na pozyskiwaniu klientów zainteresowanych ofertą czy spotkaniem. Takie kontakty są na ogół przekazywane do działu handlowego, który zajmuje się sprzedażą. Ich kontakt tylko osobami wstępnie zainteresowanymi ofertą zwiększa szansę na sprzedaż. Dzięki temu także możemy mówić o oszczędności czasu. Handlowcy nie muszą skupiać się na pozyskaniu klienta, mogą ten czas wykorzystać na aktywną sprzedaż.

Telefoniczne pozyskanie klienta

A może sprzedaż?

Poza generowaniem kontaktów sprzedażowych, call center wśród swoich usług ma także opcje sprzedaży. Pracownicy, którzy znają schemat rozmowy i techniki sprzedażowe z pewnością świetnie sobie poradzą z tym zadaniem. Możliwość skorzystania z pracowników, którzy znają procesy sprzedażowe jest sporym ułatwieniem. Dlatego warto skorzystać z usług call center, nie ma wtedy konieczności budowania działu wewnątrz firmy.

Sprawdź jak to działa

Jeśli nie jesteś przekonany czy call center to dla twojej firmy najlepsze rozwiązanie, warto poszukać takiego, które w swojej ofercie ma projekty pilotażowe na niewielkiej skali bazy. Dzięki temu będzie można oceniać czy usługi kontaktu telefonicznego spełniają nasze oczekiwania. Często call centra rozliczają się z kontrahentem tylko od skutecznych leadów, dzięki czemu motywacja do sukcesów na bazie rośnie. Warto przeglądnąć różne oferty i możliwości oraz omówić najważniejsze kwestie. Podczas spotkania warto także zapytać o to, jak realizacje danego projektu widzą managerowie call center. Z pewnością ich doświadczenie pozwoli na idealne dopasowanie schematu sprzedaży do wymagań rynku. Lata doświadczenia z pewnością zaprocentowały nie tylko znajomością technik sprzedażowych, ale także profili klienta. Czasem niewielkie zmiany w samym skrypcie rozmowy znacznie zwiększają sprzedaż. Warto wysłuchać wizji osób, które znają tą branże od podszewki. Sprzedaż telefoniczna to ciężka praca, ale wykwalifikowana załoga z pewnością poradzi sobie z nawet najtrudniejszym zadaniem. A doświadczenie pracowników pozwoli na polepszenie wyników sprzedażowych. Warto wspierać tradycyjną sprzedaż także telefonicznym pozyskaniem klienta.

Łatwy monitoring

Liczne narzędzia oraz wskaźniki skuteczności i efektywności pozwalają na bieżący monitoring wyników. Raporty oraz analizy pozwolą na bieżąco monitorować założenia danej kampanii.