Praktycznie każdy z nas słyszał o serwisie społecznościowym Facebook. Oprócz serwisów takich jak Instagram i LinkedIn jest to wciąż numer jeden pod względem ilości użytkowników. Bywa i tak, że pewne mniejsze, a nawet większe firmy zupełnie nie dostrzegają dużego potencjału kryjącego się za tym medium społecznościowym, wynika to zazwyczaj z faktu, że sam właściciel firmy nie posiada konta w mediach społecznościowych. Warto więc wskazać kilka podstawowych zalet posiadania firmowego fanpage’a na Facebooku.

1. Dodatkowa forma kontaktu z klientami

Telefon, adres e-mail, formularz kontaktowy na firmowej stronie – to tylko niektóre możliwości z jakimi można skontaktować się z firmą. Posiadając firmowego fanpage’a można umożliwić bezpośredni kontakt poprzez prywatne wiadomości oraz publiczne komentarze, na które można w każdej chwili udzielić odpowiedzi. Przydaje się to szczególnie w momencie kryzysu w postaci wyjątkowo niezadowolonego klienta. Taki klient może zamieścić swoje pretensje publicznie, a administrator prowadzący fanpage może się do nich ustosunkować oraz spróbować zażegnać taki problem.

2. Budowa silnej marki i poprawa wizerunku

Angażowanie społeczności w to co dzieje się w firmie, zamieszczenie ciekawostek, infografik, treści rozrywkowych pozwoli tworzyć wizerunek firmy, która ma również tą „ludzką stronę”. Wszystko to dzięki zmniejszeniu dystansu pomiędzy firmą, a użytkownikami, w konsekwencji potencjalnymi klientami. Pewną obawę może rodzić to, że firma może być przez takie działania być rozpatrywana jako ta mniej profesjonalna. To jednak błędne założenie, oczywiście pod warunkiem zachowania pewnego złotego środka w tym aspekcie. Nie można sobie pozwolić na zuchwałość i należy przez cały czas zachować profesjonalizm w podejściu do klientów, którzy tego właśnie wymagają. Więcej przeczytasz TU.

3. Reklama i promocja

Facebook oferuje rozwiązania typowo promocyjne, łącznie z zaawansowanym tworzeniem specyficznych reklam, które mają trafić do wybranej grupy docelowej. Płatna reklama jest opcjonalna, ale pozwala znacznie szybciej dotrzeć do grupy osób zainteresowanych danym produktem lub usługą. Tworzenie konkursów z nagrodami pozwoli dodatkowo zwiększyć efektywność takiej płatnej reklamy.

4. Sprzedaż produktów

Na Facebooku istnieje możliwość założenia wirtualnego sklepu. Co ciekawe sprzedaż nie musi odbywać się przez Facebooka, ale może kierować do właściwego sklepu firmowego na innej stronie. Użytkownicy mogą przejrzeć oferty i w razie zainteresowania zostaną przekierowani do miejsca gdzie mogą dokonać bezpośredniego zakupu. Jest to o tyle wygodne, że można całą ofertę sklepu zaprezentować również na Facebooku, co bardzo ułatwi przyszłą reklamę i promocję.