Prowadzenie fanpage nie jest wcale proste. Dysponując odpowiednim doświadczeniem w marketingu internetowym, posiadając wiedzę o aktualnie panujących trendach w internecie oraz dysponując dużą ilością czasu można powoli dążyć do tego, aby spróbować odnieść sukces na Facebooku.
Patrząc na obecną sytuację kryzysową na rynku powinno być to priorytetem dla każdej z firm. Agencje interaktywne jak https://kryzysowy.marketing świadczą skuteczną pomoc w czasie kryzysu z zakresu social media i nie tylko. Ta duża ilość czasu jest potrzebna nie tylko na przygotowywanie nowych treści, ale również na odpowiadanie na pytania klientów oraz prace moderacyjne. Istnieje jednak kilka kluczowych porad, które pozwolą na to, aby prowadzony fanpage był wartościową wizytówką firmową.
Unikalne i różnorodne posty
Dość istotne jest to, aby tematyka prowadzonego fanpage’a oscylowała wokół jednego, góra dwóch, zagadnień. Przy zamieszczaniu postów na firmowym wallu należy zadbać o to, aby były to treści, które będą angażować odbiorców. Nie jest to łatwe zadanie, ale to właśnie główna zasada, której należy się trzymać. Nie ma znaczenia czy publikujemy ciekawy firm, link, grafikę czy może sondę – liczy się różnorodność. Warto do każdej tego typu treści wpleść komentarz, który zachęci odbiorców do tego, aby polubili, udostępnili lub skomentowali tego typu treść. Należy też zwrócić uwagę na to, aby treści były unikalne – jeśli ktoś już wcześniej widział daną wiadomość kilka razy na innych stronach na Facebooku to z pewnością nie zwróci uwagi na kolejną wiadomość tego samego typu.
Komunikacja z klientem
Należy pamiętać, że profil firmowy nie jest jedynie słupem ogłoszeniowym na którym możemy publikować treści i reklamę skierowaną do fanów. To w gruncie rzeczy społeczność, która chce być wysłuchana i chce mieć wpływ na kształt firmowego fanpage’a. Trzeba więc regularnie sprawdzać i czytać opublikowane komentarze, a następnie na nie odpowiadać, nawet jeśli nie są bezpośrednio skierowane do przedsiębiorstwa. Zwykłe podziękowanie za wyrażenie opinii w komentarzu będzie procentować w przyszłości i taki użytkownik poczuje się doceniony, a więc w przyszłości tak samo chętnie będzie wyrażał swoje opinie za pośrednictwem komentarzy.
Płatna reklama
Efektywność płatnej reklamy na Facebooku jest całkiem spora. Dlatego w przypadku, gdy zależy nam na wypromowaniu treści, która ma trafić do jak najszerszego grona odbiorców (na przykład post konkursowy) to nie warto się zastanawiać i należy skorzystać z tej funkcjonalności, którą oferuje Facebook. Co ciekawe przy płatnej reklamie nie potrzeba przeznaczać na to dużych budżetów, czasem wystarczy nawet 10 złotych, aby w zależności od wielkości fanpage’a dotrzeć do nawet kilkuset nowych odbiorców.