Trwa ekologiczna kampania społeczna „Czyste Starachowice” w ramach której szkoły, stowarzyszenia, organizacje oraz indywidualni mieszkańcy porządkują miasto. Wiosennym sprzątaniem objęto m.in. tereny zbiorników Pasternik, Lubianka, działki zlokalizowane przy ulicach; Leśna, Wielkopiecowa, Ustronie, Fryderyka Lempe, Martenowska, Na Szlakowisku, tereny wzdłuż kolejki wąskotorowej.

Do akcji „Czyste Starachowice” włączyli się słuchacze Uniwersytetu Trzeciego Wieku - sekcji edukacji obywatelskiej, którzy porządkowali tereny przy ul. Martenowskiej, przy garażach i w sąsiedztwie ogrodów działkowych.

- Członkowie naszej sekcji od trzech lat aktywnie uczestniczą w akcjach sprzątania świata - informuje Jerzy Krawczyk – Jest nas grupa ponad 20 osób, w ciągu dwóch dni zebraliśmy ponad 20 worków odpadów pośród których są plastikowe opakowania, gruz, bardzo dużo szkła, dużo zebraliśmy odpadów azbestowych. Jest co robić. Jesienią, po wakacjach planujemy włączyć się w sprzątanie okolic zbiornika Piachy.

 

słuchacze UTW

 

- Wszyscy lubimy przejść czystymi ulicami, trawnikami, lubimy czyste skwery i cieszy nas to, że wspólnie możemy coś zrobić dla miasta – mówi Anna Tokarska. - Mamy dużo czasu, jesteśmy emerytami, mamy dużo energii i zamiast siedzieć w domu wolimy coś robić. Czujemy się wtedy bardziej potrzebni, czujemy się zdrowsi, zawsze to jest praca na świeżym powietrzu. Nigdy nie odmawiamy jeżeli są organizowane takie akcje.

Organizacją akcji zajmuje się Referat Gospodarki Komunalnej, Dróg i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego. Głównym celem jest promowanie poszanowania ogólnodostępnych terenów zieleni miejskiej oraz uświadomienie mieszkańcom wpływu wyrzucanych odpadów na otaczające nas środowisko. Akcja „Czyste Starachowice” trwa do 18 kwietnia i zakończy się rozstrzygnięciem konkursu plastycznego „Wspólnie dbamy o nasze miasto”.

Autor: Iwona Tamiołło
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.