Dlaczego warto mieć firmowego bloga w internecie?

Przedsiębiorcy przywiązują dużą wagę do własnej strony internetowej, a kwestie związane z blogiem firmowym zwykle odkładają na dalszy plan. Ostatecznie doprowadza to do sytuacji w której blog firmowy nigdy się nie pojawia. Co więc przemawia za tym, że warto zmienić tą tendencję i zainwestować czas w bloga firmowego?

Lepsza rozpoznawalność dzięki wyszukiwarce Google

Wyszukiwarka Google bardzo chętnie promuje unikatowe, ciekawe i intrygujące treści publikowane między innymi na blogach firmowych. Wypromowanie blogu firmowego za pośrednictwem stron typu katalog firm jest banalnie proste, a późniejszy tego efekt zależy już od tego jakiej jakości będą to artykuły. Liczy się także regularność publikowanych treści na blogu firmowym. Jest to autentyczna recepta na sukces. Z czasem można zauważyć wzrost zainteresowania nie tylko blogiem firmowym, ale również stroną internetową przedsiębiorstwa. W sukcesie niewątpliwą pomocą okaże się wsparcie w postaci bezpośrednich przekierowań z wyszukiwarki Google na poszczególne podstrony na blogu firmowym.

Wizerunek eksperta

Warto zauważyć, że regularne prowadzenie bloga firmowego powoduje między innymi to, że przedsiębiorstwo po pewnym czasie będzie postrzegane jako ekspert w swojej branży. Natomiast chęć dzielenia się wiedzą wpłynie pozytywnie na odbiór marki. Wszystko to pod warunkiem realnie przydatnych i interesujących treści.

Otwartość na opinie

Sekcja komentarzy pod każdym wpisem na blogu firmowym będzie umożliwiać podzielenie się opinią na temat konkretnego artykułu. Użytkownicy będą więc mogli w ten sposób wyrazić swoje obawy, zasugerować inny rodzaj rozwiązania lub po prostu zapytać o coś w przypadku niejasności. Dlatego też warto obserwować pojawiające się komentarze i regularnie na nie odpowiadać niezależnie od tego czy wnoszą coś ciekawego do dyskusji, czy też nie.