Dowiedz się, co Twoi czytelnicy chcą wiedzieć

Jakich informacji ludzie szukają w Google, na które Twój blog może odpowiedzieć? To może być świetny sposób na znalezienie niszowych tematów dla Twojego bloga i szybkie pozycjonowanie stron. Ważne jest, aby być konkretnym w swoich poszukiwaniach. Zamiast wpisywać po prostu "kurnik", poszukaj "jak zbudować kurnik", "jak zbudować drewniany kurnik", "jak zbudować kurnik z palet" itp. Istnieje wiele sposobów, na jakie ludzie mogą zadać to samo pytanie. Specyfika wyszukiwanych haseł może pomóc w znalezieniu tematu, który jest aktywnie poszukiwany, ale nie jest poruszany na innych blogach.

Dobrze jest zacząć od małego i rozwijać się

Jeśli dopiero zaczynasz blogować, możesz mieć ograniczone doświadczenie w wyszukiwaniu i pisaniu na konkretny temat. Świetnym pomysłem może być rozpoczęcie od małego. Wybierz temat, który jest Ci znany, i pisz o nim. W miarę zdobywania czytelników można wybrać nowy temat, który będzie związany z pierwszym. Na przykład:

  • Jeśli jesteś księgowym i chcesz pisać o księgowości, możesz zacząć od serii wpisów o tym, jak opodatkowuje się firmy.

  • Później, gdy Twój blog się rozrośnie, możesz pisać o tym, jak małe firmy mogą zaoszczędzić na podatkach lub jak czytać rachunek zysków i strat (P&L).

  • Te tematy nadal mogą być związane z księgowością, ale są szersze i nieco bardziej skomplikowane. W ten sposób można poszerzyć grono odbiorców, ale nadal bazować na czytelnikach, których już się ma.

Nie warto od razu pisać blogów o szeroko pojętej tematyce - jako nowy gracz możesz łatwo się zgubić, Twój blog nie będzie się pozycjonował, a przez to łatwo się zniechęcisz. Warto zastanowić się o czym chcesz pisać, na czym najlepiej się znasz i co chcesz przekazać. Pamiętaj, że małymi kroczkami można dojść do na prawdę wielkich rzeczy!

Zwracaj uwagę na swoją analitykę

Pisząc i publikując posty na blogu, uważnie obserwuj swoje statystyki. Skąd pochodzą Twoi czytelnicy? Jeśli piszesz bardziej szczegółowe artykuły związane z określonym tematem, prawdopodobnie zauważysz, że pochodzą one z wyszukiwań w Google związanych z tym tematem. Jeśli Google wysyła Ci wielu czytelników, jest to dobry znak. Oznacza to, że ludzie aktywnie poszukują informacji związanych z Twoim tematem. Istnieje wiele sposobów na wybranie niszy dla artykułów na blogu. Wybierz temat, który Cię pasjonuje, o którym wiesz dużo i który jest wyszukiwany w Google. Pisząc artykuły, obserwuj statystyki i bądź otwarty na poszerzanie tematyki w miarę rozwoju bloga. Kiedy pisarze zaczynają po raz pierwszy, może być im trudno znaleźć głos i konsekwentnie pisać. Otwórz się na nowe tematy, śledząc swoje statystyki i czytając inne blogi w swojej niszy.