Z roku na rok i miesiąca na miesiąc zmieniają się reguły gry, jeśli chodzi o promocję marki w wyszukiwarce. Często aby nadążyć za trendami i nowymi strategiami osiągania czołowych pozycji decydujemy się na współpracę z agencjami interaktywnymi, dla których Search Engine Marketing jest chlebem powszednim. W poniższym artykule z pomocą ekspertów podpowiemy Wam, jak najlepiej zacząć się pozycjonować w dzisiejszych warunkach.
Nie zapomnij o pozycjonowaniu lokalnym!
Przygodę, jaką jest pozycjonowanie na lokalne frazy: Pozycjonowanie na miasto Warszawa, proponuje zacząć od najbliższego sąsiedztwa i lokalnych klientów. To oni nawet w przypadku kolejnych obostrzeń związanych z pandemią ograniczających przemieszczanie się pozostaną dla nas najważniejszym źródłem dochodu. Pierwszym krokiem nowego biznesu w świecie WWW powinno być zatem założenie elektronicznej wizytówki w serwisie Google Moja Firma. To tu bezpłatnie i sprawnie będziemy mogli umieścić naszą placówkę na mapach giganta z Moutain View oraz podzielić się ze światem danymi teleadresowymi, godzinami otwarcia czy też informacjami o asortymencie.
Jest to szczególnie ważne dla przedsiębiorców, którzy oprócz działalności online funkcjonują także w modelu stacjonarnym. E-wizytówka pozwoli także na zbieranie cennego feedbacku od klientów – ci bowiem mogą podzielić się swoimi opiniami na nasz temat w wyznaczonych do tego miejscach. Obecność w GMF będzie też naturalnym rozwinięciem wszystkich innych wysiłków skierowanych na pozycjonowanie lokalne i optymalizację strony. Jeśli nie masz pojęcia, jak stworzyć atrakcyjną i autentyczną wizytówkę, która na dobre zakorzeni Cię w okolicy, zgłoś się do specjalistów, takich jak AFTERWEB – pozycjonowanie lokalne nie ma przed nimi żadnych tajemnic toteż szybko pomogą Ci podbić okoliczny internet!
Twórz niepowtarzalny content i wyróżnij się na tle konkurentów
Nie od dziś wiadomo, że dobre i trwałe wyniki pozycjonowania opierają się na unikalnej i atrakcyjnej dla klienta treści. Materiały tekstowe, którymi zapełniamy stronę mają kluczowe znaczenie nie tylko dla robotów wyszukiwarki i jej sztucznej inteligencji, ale również dla użytkowników z krwi i kości, poszukujących rozwiązania swoich problemów lub też pragnących poszerzyć wiedzę na dany temat. Dzięki kampaniom content marketingowym budujemy swoją ekspertyzę, autorytet i wiarygodność, a więc rzeczy, które w swoich algorytmach ocenia wyszukiwarka.
Artykuły na firmowym blogu oraz teksty przeznaczone na zewnętrzne serwisy pozostają również najlepszą okazją do wyróżnienia się na tle rynkowych rywali. Wszystko czego nam trzeba to gruntowna analiza branży, plan modelu komunikacji oraz specjalistyczna wiedza, którą pragniemy przekazać. Oczywiście, nie musimy zajmować się tworzeniem treści samodzielnie, zwłaszcza jeśli ciąży na nas prowadzenie firmy – najlepiej zdać się w takim wypadku na pomoc profesjonalistów z agencji marketingu sieciowego!