Wirtualne biuro do wynajęcia a minimalizacja kosztów

3 min czytania
Wirtualne biuro do wynajęcia a minimalizacja kosztów

Czy wynajem wirtualnego biura to faktycznie minimalizacja kosztów? Czy biura do wynajęcia w Warszawie na godziny się opłaca? Czy nie lepiej wynająć własne biuro i być w pełni niezależnym? Pytań dotyczących biur wirtualnych nie tylko w Warszawie, ale w wielu innych dużych miastach na całym świecie, jest wiele. Wątpliwości się mnożą pośród∂ osób, które zastanawiają się nad wyborem miejsca na swoje biur. Osoby, które korzystają z biur do wynajęcia w Warszawie chwalą sobie to rozwiązanie. Zatem warto czy nie warto? Spróbujmy znaleźć odpowiedź na to pytanie.

Biuro wirtualne nie dla wszystkich

Biura do wynajęcia na godziny nie jest rozwiązaniem dla wszystkich przedsiębiorców. To najważniejsza kwestia, którą warto wyjaśnić na samym początku. Jeżeli:

  • lubisz lub musisz pracować przez kilka lub kilkanaście godzin dziennie przy biurku,

  • lubisz własną, uporządkowaną przestrzeń i stabilną pracę w konkretnych godzinach,

  • zatrudniasz pracowników stacjonarnych,

  • bardzo często zapraszasz klientów w celu ustalenia szczegółów,

  • prowadzisz działalność, która wymusza na Tobie posiadanie odpowiedniej przestrzeni (sklep, magazyn).

W takich przypadkach nie ma sensu rozważać podpisania umowy w celu wynajęcia wirtualnego biura po prostu się nie sprawdzi.

Zatem, kto może korzystać z takich rozwiązań? Wielu przedsiębiorców!

  • freelancerzy, którzy nie potrzebują stałego biura,

  • osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, nie zatrudniający pracowników,

  • przedsiębiorcy lubiący pracować w różnych miejscach: w domu, w kawiarni, w parku,

  • przedsiębiorcy bardzo często podróżujący, którzy rzadko korzystają z biura stacjonarnego,

  • przedstawiciele niektórych wolnych zawodów,

  • przedsiębiorcy, którzy nie potrzebują biura, ale nie chcą rejestrować firmy pod domowym adresem,

  • duże firmy, które chcą być odstępne dla swoich klientów w wielu miastach, nie ograniczając się jedynie do głównej siedziby,

  • przedsiębiorcy zatrudniający pracowników do pracy zdalnej,

  • przedsiębiorcy, którym zależy na dużych oszczędnościach,

  • przedsiębiorcy, którym zależy na dużej wygodzie.

W jaki sposób biuro wirtualne minimalizuje koszty?

Minimalizowanie kosztów w przypadku biur wirtualnych odbywa się na kilku płaszczyznach. Po pierwsze eliminuje konieczność wydawania sporych pieniędzy już na samym początku prowadzenia działalności. Przedsiębiorca decydujący się na biuro do wynajęcia w Warszawie w centrum nie musi kupować lokalu, a wynajem oznacza uiszczanie umówionej kwoty wynikającej z wyboru konkretnego pakietu. Różni się to także od klasycznego wynajmu biura, za które trzeba samemu dbać: wykonać remont, zakupić wszystkie potrzebne rzeczy, sprzęty, meble i urządzenia biurowe. Trzeba także pamiętać o płaceniu mediów. Decydując się na biuro do wynajęcia na godziny nie trzeba się tym przejmować wystarczy raz w miesiącu dokonać relatywnie niskiej kwoty, biorąc pod uwagę wyposażenie i lokalizację. Ponadto, profesjonalne biura do wynajęcia oferują również profesjonalna obsługę recepcyjną. To właśnie pod wirtualny adres przychodzą wszystkie listy i paczki cała korespondencja, a recepcja powiadania oraz wysyła (e mailem oraz pocztowo) korespondencję do zainteresowanego. Decydując się na wirtualny adres otrzymuje się więc w pakiecie profesjonalna obsługę biura.

Dla maksymalnej wygody oferujący biura do wynajęcia w Warszawie na godziny, umożliwiają wybór pakietów, w których zawarte są różnorodne usługi. Od częstotliwości i wielości usług uzależniona jest oczywiście cena. Co więcej, pakiety te można często modyfikować oraz przechodzić z jednego na inny w tracie trwania umowy. W ten sposób koszty są odpowiednio rozdysponowane przez przedsiębiorcę, zgodnie z potrzebami w danym okresie działalności.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

e-starachowice_kf