Dawid Kita zdobył tytuł „Lidera Inwestycji” w ramach projektu realizowanego przez Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Uczeń Szkoły Podstawowej nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi w Starachowicach otrzymał wyróżnienie za udział w projekcie „Uczelnie Szkołom – o finansach z NBP - mów swoim pieniądzom, dokąd mają iść, zamiast się zastanawiać, gdzie się rozeszły”.

Głównym celem projektu było zwiększenie świadomości ekonomicznej i wiedzy finansowej w zakresie bezpiecznego inwestowania oraz oszczędzania u uczniów klas 7. i 8. szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych.lider sp 10

- Przy realizacji niniejszego projektu, dla maksymalizacji efektów, zastosowano podejście mieszane, łączące edukację stacjonarną z zastosowaniem e-learningu oraz gry decyzyjnej. Do każdej z lekcji/warsztatów został opracowany scenariusz jej przeprowadzenia oraz materiał dydaktyczny. Materiały te zostały także udostępnione w formie interaktywnej na platformie internetowej projektu ( www.mistrzportfela.pl ), dzięki czemu mogły zostać wykorzystane zarówno przez uczniów, nauczycieli danej szkoły (w zajęciach dla klas nieobjętych projektem), jak i innych zainteresowanych przeprowadzeniem zajęć z edukacji finansowej lub pogłębieniem własnej wiedzy.

Każdy uczeń biorący udział w zajęciach, mógł wziąć udział w konkursie (gra on-line) – czytamy w założeniach projektu.

Ideą proponowanej gry online – w ramach projektu – było stworzenie symulacji, podejmowania odpowiednich decyzji w czasie, w zakresie inwestowania i oszczędzania, z uwzględnieniem sytuacji rynkowych i zmian życiowych.

Grudniowe podsumowanie

Konferencja podsumowująca projekt odbyła się w dniu 21 grudnia ubiegłego roku. Uczestniczyli w niej przedstawiciele Wydziału Zarządzania: prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz – Dziekan Wydziału Zarządzania UW, prof. dr hab. Marta Postuła – Kierownik Katedry Finansów i Rachunkowości oraz dr Rafał Cieślik – kierownik projektu.

W konferencji nie zabrakło również przedstawicieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych z woj. lubelskiego, małopolskiego, mazowieckiego i świętokrzyskiego. W projekt zaangażowanych było 9 szkół partnerskich. Nasze województwo reprezentowała Szkoła Podstawowa nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi oraz Technikum nr 2 ze Starachowic.

Spośród uczestników, wyłonieni zostali zwycięzcy, którzy otrzymali nagrody rzeczowe i tytuł „lidera inwestycji”. Dodatkowo, każdej szkole uczestniczącej w projekcie wręczono statuetkę potwierdzającą nadanie jej tytułu „Szkoły przyjaznej finansom osobistym”.

- Projekt składał się z kilku etapów. Udział w nim wzięło 26 uczniów naszej szkoły. Reprezentację SP nr 10 stanowili uczniowie klas VIIai i VIIIai. Zasadniczy etap polegał na cyklu wykładów z uczniami na temat finansów i bankowości na terenie szkoły i online. Zajęcia prowadzili pracownicy Wydziału Zarzadzania Uniwersytetu Warszawskiego z Katedry Finansów i Bankowości prof. dr hab. Marta Postuła i dr Rafał Cieślik – informuje dyrektor SP nr 10 Renata Samela.

- Zajęcia dotyczyły zasad świadomego i rozsądnego zarzadzania finansami osobistymi, posiadanymi oszczędnościami, w życiu codziennym i realizowaniu długoterminowych celów. Przykładowym tematem było jak zgromadzić wystarczającą ilość aktywów na zakup domu, samochodu, rozpoczęcie działalności gospodarczej, opłacenie wydatków na edukację i oszczędzanie na emeryturę. Ostatnim etapem projektu była gra decyzyjna, która była jednocześnie formą konkursu. Ideą proponowanej gry online było stworzenie symulacji, podejmowania odpowiednich decyzji w czasie, w zakresie oszczędzania i inwestowania, z uwzględnieniem sytuacji rynkowych. Każdy uczestnik, po zalogowaniu się do gry, w wyznaczonym czasie podejmował określone decyzje dotyczące działań z własnymi (wirtualnymi) pieniędzmi – dodaje dyrektor starachowickiej placówki.

Liderem inwestycji w SP nr 10 został Dawid Kita. Wśród społeczności starachowickiego Technikum nr 2 taki tytuł otrzymał Konrad Borek. Gratulujemy !

sp 10

Autor: Leszek Kowalski
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.