Wirtualne biuro w Warszawie to żaden problem!

Biuro to nieodłączny element prowadzenia działalności gospodarczej. Jeśli bezpośredni kontakt z klientem nie jest naszym priorytetem, to możemy skorzystać z usług wirtualnego biura. Jak się do tego zabrać, by nie ponieść zbyt dużych kosztów? Czy można w kilka chwil załatwić wirtualny adres w Warszawie?

Czym jest i jak działa wirtualne biuro?

Wirtualne biuro to usługa, która z jednej strony zapewnia nam adres do prowadzenia działalności, który możemy podać przy zgłoszeniu do CEIDG (to obowiązek każdego przedsiębiorcy). Z drugiej strony umożliwia zlecenie części administracyjnych obowiązków zewnętrznej firmie. Największą korzyścią są jednak te finansowe – brak konieczności najmu i wyposażenia własnego biura to spora oszczędność, która może sięgać nawet kilku tysięcy w skali miesiąca.

Wiele osób rejestruje swoje firmy w prywatnych mieszkaniach. Należy wiedzieć, że wykorzystywanie takiego adresu do działalności gospodarczej więżą się z obowiązkiem zgłoszenia lokalu w urzędzie miasta. Co więcej, w takim przypadku powstanie obowiązek opodatkowania lokum, które służy do prowadzenia działalności.

To wszystko sprawia, że sporo osób decyduje się na wirtualne biuro. Jest to opcja tańsza i bardzo wygodna – często otrzymujemy prestiżowy adres w centrum miasta. Podnosimy tym samym wiarygodność naszej firmy.

Łatwość lokowania firmy w konkretnym mieście to kolejna zaleta tej usługi. Chcesz mieć wirtualne biuro w Warszawie? Wystarczy podpisać umowę, by cieszyć się możliwością prowadzenia biznesu zarejestrowanego w stolicy!

Wirtualne biuro – jaki korzyści?

Jeśli nie chcemy korzystać z adresu swojego zamieszkania lub nie mamy takiej możliwości, warto skorzystać właśnie z wirtualnego biura.

Należy pamiętać, że rejestrując działalność w wynajmowanym, mieszkaniu musimy uzyskać zgodę właściciela. To samo dotyczy sytuacji, w której sami nie jesteśmy właścicielami danego lokalu. Często dzieje się tak w sytuacji, gdy mieszkamy np. u rodziców.

Do najważniejszych korzyści wirtualnego biura zaliczamy:

  • prestiżowy adres w centrum miasta – wirtualne biuro w warszawie to kwestia formalności,
  • możliwość odliczenia pełnych kosztów wynajmu takiego biura,
  • niższe koszty prowadzenia działalności,
  • odciążenie od formalności.

Nie da się ukryć, że wirtualny adres niesie za sobą też wady. Rejestrując firmę z jego wykorzystaniem, nie mamy wpływu na to, kto jeszcze otrzymuje tam adres. Największą jednak wadą takiego rozwiązanie jest większe zainteresowanie naszą firmą ze strony instytucji nadzorujących.

Częstsze kontrole ZUS i Urzędu Skarbowego wynikają z faktu, że spora część firm z sektorów, gdzie często dochodzi do nadużyć (branża paliwowa, handel złomem, pośrednictwo finansowe itp.), zarejestrowanych jest właśnie w wirtualnych biurach.

Jakie branże mogą skorzystać z usług wirtualnego biura?

Tak naprawdę każdy przedsiębiorca może skorzystać z tej usługi. Nie da się jednak ukryć, że niektóre branże szczególnie chętnie rejestrują swoje działalności w wirtualnych biurach.

Z usług takich najchętniej korzystają:

  • agencje marketingowe,
  • freelancerzy,
  • sklepy internetowe,
  • osoby, które chcą by siedzibą ich firmy była np. Warszawa.

Niskie koszty prowadzenia wirtualnego biura, możliwość zaliczenia ich do kosztów prowadzenia firmy, łatwy wybór miasta, w którym zarejestrowana jest nasza firma. To wszystko sprawia, że coraz więcej osób rejestruje swoje firmy z wykorzystaniem wirtualnego biura.