Nowa Lokalna Organizacja Turystyczna łączy siły wokół krzemienia i wody

2 min czytania
Nowa Lokalna Organizacja Turystyczna łączy siły wokół krzemienia i wody

W Centrum Kreatywności “Pałacyk” w Starachowicach powstała nowa Lokalna Organizacja Turystyczna, która ma zbudować wspólny pomysł na promocję północnej części województwa. Spotkanie zgromadziło samorządowców, przedstawicieli branży turystycznej i hotelarskiej oraz organizacje kultury i biznesu. Inicjatorzy zapowiadają, że to dopiero początek współpracy i budowania rozpoznawalnej oferty regionalnej.

  • LOT “Moc Krzemienia i Wody” ma już zarząd
  • W Starachowicach spotkali się samorządy i branża - co to oznacza praktycznie

LOT “Moc Krzemienia i Wody” ma już zarząd

W Centrum Kreatywności “Pałacyk” odbyło się Walne Zebranie Założycielskie nowej organizacji, która na mapie polskich LOT-ów pojawiła się pod nazwą “Moc Krzemienia i Wody”. Podczas spotkania uczestnicy powołali sześciosoobowy Zarząd; jego prezesem został wybrany Jerzy Materek — radny Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego i jeden z głównych inicjatorów powstania stowarzyszenia.

“Krzemień to symbol historii, dziedzictwa i rzemiosła” — przypomnieli członkowie nowej organizacji.

Wiceprezesem Zarządu została Agnieszka Rogalińska - Starosta Ostrowiecki, a funkcję skarbnika objęła Katarzyna Bilska - Wicestarosta Skarżyski. Pozostali członkowie Zarządu to Katarzyna Piętos - Wiceprezydent Ostrowca Świętokrzyskiego, Piotr Babicki - Starosta Starachowicki oraz Magdalena Tarnopolska reprezentująca Hotel Europa.

“Razem tworzymy siłę, na której chcemy budować nowoczesną, atrakcyjną ofertę turystyczną” — zadeklarował nowo wybrany Zarząd.

W Starachowicach spotkali się samorządy i branża - co to oznacza praktycznie

Organizacja powstała z inicjatywy samorządów z północnej części województwa — powiat starachowicki, ostrowiecki, skarżyski i konecki, a także dwóch miast: Starachowice i Ostrowiec Świętokrzyski. Do współpracy zaproszono również przedstawicieli muzeów, hoteli i organizacji pozarządowych. W deklarowanych celach LOT wymienia między innymi:

  • integrowanie lokalnych partnerów i inicjatyw,
  • promocję regionu jako spójnej destynacji,
  • rozwój turystyki aktywnej, kulturowej i przyrodniczej,
  • wsparcie lokalnych przedsiębiorców i wydarzeń,
  • sięganie po środki zewnętrzne na rozwój turystyki.

W komunikacie organizatorów pojawiła się sugestia, by jednym z filarów oferty uczynić potencjał związany z Krzemionkami Opatowskimi — zarówno w kontekście dziedzictwa, jak i rzemiosła — oraz walory przyrodnicze związane z rzeką Kamienna, która ma być osiową osią łączącą różne atrakcje i trasy rekreacyjne.

Mieszkańcy mogą oczekiwać, że działania LOT-u przełożą się na bardziej skoordynowane wydarzenia, lepsze oznakowanie szlaków i intensywniejszą promocję miejscowych atrakcji. Dla lokalnych firm turystycznych i hotelarskich oznacza to większe możliwości współpracy przy projektach i wspólne aplikowanie o finansowanie zewnętrzne. W praktyce można spodziewać się też pracy nad ofertami łączącymi kulturalne obiekty z propozycjami aktywnego wypoczynku nad rzeką — co może przyciągnąć odwiedzających poza sezonem.

na podstawie: Starachowice.

Autor: krystian